Nuffnang Ads

09 July 2011

sekolahku syurgaku..

aku pernah tanya sekali kat cikgu, "kenapa kami berada di sini.. kat sekolah ni.??"

cikgu jawab, "kamu datang sini untuk belajar dan tugas kami di sini adalah untuk mengajar kamu."

"sekolah adalah sebuah tempat yang memberikan kamu ilmu pengetahuan.."

"sebuah tempat yang mematangkan kamu.."

"menyediakan segala kelengkapan yang kamu perlukan.."

"untuk memberikan kamu masa depan yang cerah.."

itulah pandangan setiap cikgu..

apa yang difikirkan oleh pelajar di ssekolah pulak ??

boring.!!! belajar tu boring..!!!!!!!

tempat yang sama..

persekitaran yang sama...

dan perhimpunan yang sama setiap hari..

...selama lima tahun dalam usia muda yang paling berharga..

kitorang ni semua macam semut..

melakukan tugas yang sama setiap hari..

kenapa kitorang tak boleh jadi macam orang dewasa? kitorang nak carik duit sendiri.. and nak beli benda yang kitorang suka..!!

mak ayah cakap...

"kami sediakan tempat berlindung untuk kamu.."

"kami sediakan makanan untuk kamu.."

"kami sediakan tempat untuk kamu belajar.."

"...supaya setiap peluang akan terbuka untuk kamu.."

"bila sampai masanya kamu keluar untuk mencari pekerjaan.."

"....kami nak kamu mendapatkan tempat yang baik di kalangan masyarakat..."

itulan pandangan mak dan ayah..

tapi,, bila pikirkan balik masa-masa gembira yang aku lalui dengan semua kengkawan kat sekolah.. rasanya takde laah susah sangat kene belajar.

cikgu selalu bagitau yang kitorang ni sebenarnya bertuah menjadi student..

....dan sebagaimana diorang berharap dapat balik ke zaman persekolahan diorang semula...


*so.. better you all appreciate your school now... because one day you gonna miss it..
*copied from a comic ;p


No comments :

Post a Comment