Nuffnang Ads

13 December 2015

have fun dekat shah alam !


**entri ni dah lama dok dalam draft. tak perasan. ahahahahahahah. harini baru nak post! kahkah. 2 tahun weiiiiiiii baru laa ni nak post. haha

...............................................................
hari rabu and khamis bulan december tahun 2013. hmm, tarikh aku tak ingat. actually kitorang plan nak bawak 20 orang. oleh sebab yg lain gedik yang amat, so kitorang pergi 9 orang je. termasuk cikgu mariyana 10 orang. syahdu kannn ???
okaaayyyyy ! lets start !

pagi tu kitorang kumpul kat sekolah, katanya nak gerak pukul 8. yeeee ! memang pukul 8 gerak sebenarnya -.- pukul 8 lebih baru gerak dari sekolah. cikgu lambat sikit and terus pergi bukit cerakah dari rumah dia.
hahhh, lupa nak bagitahu siapa je yang join. yg join cikgu mariyana, aku, aina, aisyah awang, sofia, qamarul, naim, ibrahim, hadi and zaim.
okay sambung, so kitorang bersembilan pergi naik van. van tu ayah qamarul yang sponsor. so, jutaan terima kasih diucapkan kepada uncle sebab berbaik hati sponsor transport kat kitorang :))

then, sampai sana tak ingat dalam pukul berapa. hmm, dalam pukul 9 lebih macam tu lahh. beg semua kitorang kena bawak turun sekali. banyak kauuu beg kitorang ! tapi terpaksa jugaklah bawak turun sebab van tu dia balik lepas tu. then, bermulalah aktiviti kitorang kat sana.............. so, kitorang decide nak start cycling dulu. sebab takut cikgu lambat.


bila dah start cycling, budak laki dah laju dah tinggalkan kitorang. jahat ! then, aku nampak aisyah awang macam nak jatuh je bawak basikal tu. then dia cakap kat aku yg dia dah lama tak bawak basikal then dia tak confident nak bawak ! sekali sofia pun sama. heh, macam macam betul lah dorang ni. nasib baik ada aku dengan aina teman dorang. kalau tak terkontang kanting lah dorang berdua tu. nak harap budak laki... tuiihhhhh ! dorang dah syok tak ingat dunia dah. so, as a good friend aku pun bawak lah pelan pelan. tapi bila time turun bukit.... hehehe. apa lagi, pecut ahhh ! haha. tapi lepas dah pecut tu aku tunggu dorang ehhh. saya tidak kejam :D


this is the five boys. hensem ????? puuiihhhh ! dah lah tinggalkan kitorang ! nanok kawan ! yang paling aku geram, dorang dah jauh kedepan pastu call aku tanya kat mana. then suruh cepat sikit. eheyy ! i know lahh. takkan lah aku nak lenggang lenggang kangkung kat situ..


lepas tu kannnn, terjadi lah perkara yang sangat merisaukan aku. omaigadd ! i'm very very shock plus scared ! you know what, aisyah awang jatuh masa turun bukit. aku dengan aina dah kedepan dah, aku ingat nak pecut. turun bukit kot masa tu ! baik punya tempat pecut ! hohoho. sekali sofia jerit TOLONGGGG ! AISYAH, TOLONGGG ! aku terus pandang belakang. sekali tengok aisyah awang dah terbaring. aku pun apa lagi, terus turun basikal. basikal aku tinggal je kat tengah jalan and lari pergi kat sofia and aisyah awang. haha, macam super hero kan akuu ??? hihihi. mohon jangan puji......... malu lah saya :DD lepas tu kasi aisyah awang baring jap, tenangkan fikiran and relax relax. dia tengah terkejut tuu. basikal dia masuk longkang kott ! nasib baik dia tak masuk longkang ! kalau tak lagi gelabah ayam akuu ! then, kitorang tak bawak basikal dah. takkan lah kitorang nak tinggalkan aisyah awang jalan sorang sorang kann ?? lagipun dia tengah pening. so, aku papah aisyah awang sambil tangan sebelah pegang basikal. sofia dengan aina jalan kat depan kitorang sambil pegang 3 basikal. kalau bawak basikal pun lambat, apatah lagi jalan kaki kann ?! lepas tu naim call, dia suruh cepat. ehey, sabar je lah aku ! tengah dalam keadaan yang agak susah tu, mana lah boleh nak cepat !


setelah berpenat lelah berjalan, akhirnya kitorang sampai jugak kat taman haiwan tu. budak laki dah enjoy tengok rusa burung apa semua. geram je tengok dorang. huhh. lepas tu kitorang tengok haiwan sama sama and ambik gambar banyak banyak :))) masa nak balik dari taman haiwan tu, aisyah awang tak boleh nak cycling, so aku carry dia. dia duduk depan. haha, kan aku cakap. aku kan super hero ! hohoho. budak laki tolong bawak basikal aisyah awang.



dalam pukul 1 lebih, if i'm not mistaken, kitorang gerak balik homestay. girls semua naik kereta dengan cikgu. boys naik teksi pergi homestay. ahaks ! van yg kitorang naik masa pergi tu just hantar and ambik esoknya je. so, kalau nak jalan2 ke apa kena call teksi.

rumah yg kitorang duduk tu not bad. selesa. kira okay lah.
dia ada 3 tingkat tau. bawah ada tangga je, untuk ke tingkat 2. kat tingkat 2 tu baru ada bilik, toilet and living room. tingkat 3 pulak just ada 2 bilik. but 1 bilik je boleh guna. sebab 1 bilik lagi owner tu kunci.
sebagai orang yang awal sampai, so gegirls semua pun cop tingkat 2. haha. terpaksa lah boboys semua tidur bilik atas yg tak berapa nak besar tu. MUAHAHAHAHA.
  

tingkat 2 tu best ahh. ada living room. ada tv. then ada 3 bilik kauu !
master bedroom girls semua letak beg baju and mandi kat toilet dalam tu. ada 2 katil, 1 katil single and 1 katil queen.
second bedroom tu ada 2 katil single. so, bilik tu cikgu mariyana yang punya. dia stay sorang kat situ. and another room ada 1 katil single. situ ada sink and tempat iron baju sekali. tapi takda siapa duduk bilik tu.

living room dia okay, ada tv with astro, ada meja makan, oven, peti ais, ada carpet and bla bla bla.
and the last room kat tingkat atas. bilik tu aku tak ingat sangat lahh, sebab aku masuk dua kali je. time datang and time balik. yang aku ingat dalam tu ada bilik air ahh. kira okay lah untuk boys semua tidur. hahahahahah


lepas semua dah sampai homestay, aku dengan aina and cikgu keluar pergi beli makanan. kang kebulur pulak dorang kann, dah penat2 cyling and naik bukit semua. mesti lapar gilaa. lepas balik je dari beli makanan tu, aku dah ready dah nak guling2. penat kot ! tiba2 cikgu ajak keluar lagi sekali. hahahahaha. sebab aisyah awang pening. cikgu risau, terbantut lah niat aku yang tadi ituu. so aku keluar lah lagi sekali teman cikgu bawak aisyah pergi klinik. nasib baik takda apa2. just letak ubat apa tahh, then doktor kasi ubat untuk makan. lega ahh.

balik tu, aku mandi and makan. ada yang rehat2, tidur and tengok tv.
petang tu budak laki ajak mandi swimming pool. tapi ramai gila. so, hadi, zaim, qamarul dengan baim main futsal. aku, aina, sofia, aisyah dengan naim lepak2 je tengok dorang main futsal. cikgu dok rumah je, tak larat katanya.

lepas maghrib je, kitorang keluar lagi sekali pergi kat swimming pool tu. cikgu pun follow sekali. budak laki semua laju je terjun -..-
aku main2 air je memula. last2 masuk jugak dalam swimming pool. yang paling tak boleh blah sofia ahh. ajak kitorang mandi kat swimming pool budak2. hahahaha. memang tak ah ! malu wehh kalau orang tengok.

lepas mandi semua balik rumah, siap2 nak keluar makan and then pergi ict shah alam.
pergi naik kereta cikgu, and dua teksi.


pergi ict tak buat apa pun, just jalan2 and cuci mata. kahkah.
kitorang main lah game yg mcm kat funfair tu, baling duit syiling dalam mangkuk, baling gelang dekat botol, tangkap itik, dan sebagainya. alahhhhh, yg kalau kau berjaya kena target or bla bla bla, kau boleh dapat hadiah tuuu. For example, dapat teddy bear ke, bantal ke. hmm mcm tu lahh.
tapi takda sorang pun yg dapat. HAHAHAHAHAHAHAHAHA.
boleh tahan susah jugak ahh.

lepas tu kitorang balik, dalam pukul 1 lebih baru lah sampai rumah.


esok dia, pergi tasik pulak. kitorang berkayak !!!!!! yiihhaaaaaaaaaa best !


aku naik yg dua org punya seat. naik dengan aina, sofia dengan aisyah awang, qamarul dengan baim. zaim, hadi, naim and cikgu naik yg sorang satu seat je.
jauh jugak lah kitorang pergi, sampai bawah jambatan. yg tak pergi jauh, dok pusing kat area sama je, sofia and aisyah awang, dengan qamarul and baim. HAHAHAHAAHAH.
penakut dorang nii !

sambil2 berkayak tu, percik2 air, langgar2, tolak2, adalah perkara normal. haha.
habis basah baju aku ! grrrrrr
tapi penat jugak ehh kayak nii. lenguh tangan aihhh


^^^^^^^
yg di atas ni adalah org yg dok pusing area sama je. haha. rugi tak follow kitorang ! jauh2 sikit baru best.


then before balik, seharusnya ambik gambar dulu. haha. lepas tu kitorang pergi mkn dekat kedai apa tahh. baru balik rumah and mandi2, rehat2 and kemas2 apa yg patut.

Lepas zuhur baru gerak balik. cikgu naik kereta dia and kitorang 9 org naik van yg ayah qamarul sponsor tuu turun dekat sekolah, then semua balik rumah masing2 ah lepas sampai dekat sekolah.

yeahh, gonna miss them ! tak tahu lah bila lagi boleh pergi jalan2 and buat aktiviti2 yg mcm ni lagii~

No comments :

Post a Comment